Woede in organisaties

Soms zijn er momenten dat medewerkers zich teleurgesteld, afgewezen, angstig, prikkelbaar, boos of woedend voelen. En ze hierdoor geen grip meer hebben op hun emoties. Als medewerker in een organisatie of dat nu in de zorg, het onderwijs, de overheid of het bedrijfsleven is, heb jij niet alleen met je eigen emoties te maken maar ook met die van collega's, patiënten, leerlingen en cliënten. Sommige emoties worden ervaren als positief en sommige als negatief. Voor medewerkers in zekere professionele functies is het belangrijk dat ze emoties kunnen hanteren, zodat ze zich binnen de context van hun werk passend kunnen gedragen. Minstens zo belangrijk is dat medewerkers kunnen omgaan met onvoorziene situaties en emoties van collega's, patiënten, leerlingen of cliënten. Wij bieden programma's aan voor zowel de eigen spanningcontrole en emoties van de medewerker te beïnvloeden als voor het leren om te gaan met emoties of agressie van een ander

Disciplinair

Soms wordt een werkgever geconfronteerd met ongepast of intimiderend gedrag van een medewerker dat leidt tot het op non-actief stellen van de medewerker. Ook kan de medewerker worden verplicht tot het volgen van een woede-management traject. Onze aanpak leert de medewerker succesvol grip te krijgen op zijn emoties en gedrag. De medewerker leert om op een meer assertieve wijze te communiceren in plaats van terug te grijpen op uitingen van boosheid, woede of agressie!

Neem contact met ons op voor meer informatie of vragen.


Ontvang gratis tips

Stel hier je vraag